ridit ut ensam!

Red ut själv på Scarlet igår, aldrig gjort det förut då det inte gått. Men hon var så duktig, gjorde ingenting! Kändes att hon tvekade vid stallplanen med då smällde jag 2 ggr med spöt snabbt sen travade vi ut. Bättre att trava nästan då tänker hon inte lika mycket. Hon var pigg men skötte sej hela ridturen även när det höll på och sågas med motorsåg inne i skogen, duktig liten häst!
Så otroligt skönt att iallafall kunna rida ut själv faktiskt, man blir så beroende av att man alltid måste ha nån att rida med annars.

Skolan nu, klassråd och prov kvar sen hem och stallet och rida ut idag igen.



Nya sadeln på bild också fast jag har inte köpt den än och är inte helt säker på om jag ska de eller inte än heller. Den ligger inte helt hundra (tror den är för bred så den ligger an för lång ner och därmed blir trång) men med en fårskinnspad så den kommer upp lite ligger den okej. Den är väldigt skön att rida i iallafall, sitter superbra och alldelles lagom med knästöd i den :) Ska känna efter lite mer, måste rida på banan med den först och det blir imorgon eftersom jag var tvungen att rida ut 4 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0