ny mat

Scarlet är väldigt svår att få upp i mer hull då hon inte är något direkt matvrak. Hon får 12kg hö (mer äter hon inte upp) sen var jag och köpte lusern och olja häromdagen som hon ska få börja äta också. Sen får hon krafft grov 125 som ska vara den kraften som gör dom ''tjockast'' haha. Lusern ska ju vara väldigt bra för hästar som är svåra att få i hull och till sånna som inte orkar äta mer hö än dom får.
Så nu ska hon få ½kg kraft på morgonen, 1kg lusern(uppblött) på eftermiddagen + 2dl betfor och olja, sen ½kraft på kvällen tror jag. Känns som jag kommer få en rätt pigg häst hehe!

Roligt att hon ska få gå utan ryttare hela den här veckan också hade ja tänkt haha ;) För att få bort det i ryggen(+att ja inte har någon sadel typ...), ska ta ut massören och kanske också kiropraktorn. Så blir longering, tömkörning och promenader tänkte jag! Imorgon ska jag ringa om sadeln, tänker säga att ja vill ha pengarna tillbaka och tänker inte åka dit en gång till för någon utprovning för de funkar inte!!
Klicka på bilden för att stänga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0