Helgen

Hoppade Scarlet i lördags, det gick så bra! :) Hade ett räcke på ena långsidan och på andra ett räcke och en oxer med ett galoppsprång imellan. Hon ville gärna rusa på mot kombinationen men försökte få henne att vänta och lägga henne rätt. Höjde upp oxern till ca 1m-1.10m nånstans runt där tror jag det var i slutet och då hoppade hon så himla fint! Då kändes det verkligen som ett språng, hon har ofta benen och kroppen lite överallt och vill bara hoppa fort över hindren men nu när det var något lite högre kändes det jättefint.
I söndags när jag red gick det inte bra istället, hon var så jäkla pigg och bara sprang på och jag hade inget tålamod alls. Gjorde galoppombyten i snett igenom vilket gick bra men sen gav ja upp. Igår fick hon springa lös på banan med en boll men den fattade hon inget av, tråkhäst! Longerade också ca 10 min med pessoa sele men fattade inte hur man spände den mera så gick inte så bra, haha osmart märkte att det var hur lätt som helst sen ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0